вівторок, 24 березня 2020 р.

Усе, що треба знати про короновірус в Україні

Що таке коронавірус та як він передається

Коронавірус – родина распіраторних вірусів, що можуть спричинити від звичайної застуди до тяжкого респіраторного захворювання. Захворювання, яке викликав китайський коронавірус, називається COVID-19. Він спалахнув на рибному ринку в китайському місті Ухань провінції Хубей.
Наразі відомо, що COVID-19 передається краплинним та контактним шляхами. Вірус не циркулює у повітрі, а передається від людини до людини й не здатний до переміщення на великі відстані. Він є тільки в крапельках, які людина видихає під час кашлю чи чхання. Тому заразитись неможливо навіть від інфікованої людини, якщо ви перебуваєте на відстані понад 1,5 м.


Найчастіше вірус потрапляє на слизові оболонки носа, очей через руки або інші предмети (хустинку, рукавиці) після торкання до тварин, м'яса, риби, дверних ручок, поручнів, забруднених виділеннями з дихальним шляхів хворого чи інфікованого.
Вірус може жити на поверхнях від 3-х годин до декількох днів. Тому важливо дезінфікувати поверхні, ручки дверей, техніку тощо. 

Чи можна заразитись від тварин та продукти

Наразі немає підтверджень, що домашні тварини, наприклад, собаки або коти, можуть бути переносниками нового коронавірусу. Проте після контакту з домашніми тваринами рекомендують мити руки водою з милом.
Фрукти – також непридатне середовище для тривалого виживання вірусу. Немає жодних даних про передачу вірусу через фрукти. Отримувати посилки з країн, де виявили коронавірус, також цілком безпечно.

Які симптоми коронавірусу

На початковій стадії коронавірус має такі ж симптоми, як інші гострі респіраторні захворювання. Визначити його можуть тільки спеціальні тести. Найпоширенішими симптомами є кашель, лихоманка та утруднене дихання. У деяких випадках – діарея або кон'юнктивіт. 

Наскільки вірус смертельний

Новий штам коронавірусу може викликати тяжку форму пневмонії. У цьому його небезпека. Втім загалом коронавірус не можна називати смертельним, адже відсоток смертності від всіх зафіксованих випадків становить 3,3%. Водночас, як заявили у ВООЗ, хоч на глобальному рівні лише 3,4% захворілих коронавірусом померли, торік від сезонного грипу померли менше 1% інфікованих.
Інкубаційний період коронавірусу становить 14 днів. Тест-системи, які Україна вже закупила, показують результат на наявність вірусу орієнтовно за 5-6 годин.

Чи є ліки від коронавірусу

Наразі рекомендованих лікарських засобів, призначених для профілактики чи лікування інфекції, не існує. Пацієнтам надають симптоматичне лікування.

Хто в групі ризику

  • люди похилого віку, з хронічними хворобами та слабким імунітетом;
  • медики;
  • люди, що контактували з хворими;
  • люди, що перебували в закритому середовищі з хворими.

Як уберегтись від зараження

Насамперед лікарі рекомендують часто мити руки впродовж 20 секунд та користуватися антисептиком. Крім цього, необхідно зміцнювати імунітет – правильно харчуватися та вживати вітаміни, уникати контактів із хворими на ГРВІ та термічно обробляти продукти.
Також МОЗ створило окремий сайт про коронавірус, де з’являтиметься оперативна інформація.

Захисти себе від коронавірусу


середа, 30 жовтня 2019 р.

МОНІТОРИНГ В ОСВІТІ

МОНІТОРИНГ В ОСВІТІ — спеціальна система збору, обробки, зберігання і поширення інформації про стан освіти, прогнозування на підставі об’єктивних даних динаміки й основних тенденцій її розвитку та розроблення науковообґрунтованих рекомендацій для прийняття управлінських рішень стосовно підвищення ефективності функціонування освітньої галузі. Уперше дане поняття було використано у ґрунтознавстві, потім в екології (моніторинг навколишнього середовища), пізніше — у біології, техніці, соціології, економіці, банківській діяльності, психології, теорії управління, медицині. У сфері освіти, зокрема управління якістю освіти, моніторинг використовується порівняно недавно та формується як інформаційна база системи управління освітою. Для України моніторинг в освіті є новим явищем.
Об’єктами моніторингу виступають: 
  • система освіти (загальна середня, професійна, вища, національна або загальнодержавна, регіональна система, муніципальна); 
  • ресурси (кадрові, матеріально-технічні); 
  • процеси (педагогічний процес в цілому та окремі його складові); 
  • діяльність (управлінська, трудова, навчальна); 
  • явища (вихованість, освіченість, майстерність педагога та ін.).

Функції моніторингу:
  • інформаційна; 
  • активізуюча; 
  • формуюча;
  • корекційна; 
  • кваліметрична; 
  • діагностична;
  • аналітична;
  • моделююча;
  • прогностична;
  • управлінська.

Моніторинг в освіті заснований на принципах: 
  • узгодженості нормативно-правового, організаційного та науково-методичного забезпечення його складових частин; 
  • об’єктивності одержання та обробки даних; 
  • комплексності дослідження різноманітних аспектів освітнього процесу, обробки та аналізу одержаних результатів; 
  • безперервності та тривалості спостережень за станом освіти;
  • своєчасності отримання, обробки та використання об’єктивної інформації про якість освіти; 
  • перспективності запланованих моніторингових досліджень, спрямованості їх на розв’язання актуальних завдань розвитку освіти; 
  • рефлексивності; гуманістичної спрямованості моніторингу якості освіти;
  • відкритості та оперативності доведення результатів досліджень до відповідних органів управління, громадськості, зацікавлених міжнародних установ.

четвер, 5 вересня 2019 р.

Моніторинг якості освіти


Якість освіти є тим показником, за яким визначається ефективність функціонування системи освіти будь-якої держави на будь-якому етапі її розвитку.
Якість освіти – це сукупність властивостей системи освітньої галузі, що відповідає сучасним вимогам педагогічної теорії та практики й спроможна задовольнити освітні потреби особистості, суспільства, держави. Підвищення якості освіти потребує її постійного дослідження, налагодження системи моніторингу освіти, головною метою якого є збирання, обробка, зберігання та поширення інформації про освітню систему або її окремі елементи, оцінювання й аналіз її показників на всіх рівнях функціонування, поширення та доступ до цієї інформації громадськості, різних користувачів освітніх послуг, посилення управлінських дій щодо якісних показників в освіті, прогнозування її розвитку.
У широкому значенні, моніторинг якості освіти – збору, обробки, зберігання та розповсюдження інформації про стан освіти, інтерпретація зібраних фактів та прогнозування на їх основі динаміки і основних тенденцій її розвитку та розробка науково обґрунтованих рекомендацій для прийняття управлінських рішень стосовно підвищення ефективності функціонування освітньої галузі.
Моніторингові дослідження є надійним інструментом аналізу різноманітних аспектів освітнього процесу. Вони дозволяють отримати реальну картину результативності нововведень, напрямів плану розвитку навчального закладу, якості знань учнів тощо.
Завдання моніторингу в освіті:
-   визначати якість навчальних досягнень учнів, рівень їх соціалізації;
-   вивчати зв'язок між успішністю учнів і соціальними умовами їх життя, результатами роботи педагогів, рівнем їх соціального захисту, моральними установками, запитами, цінностями тощо;
- оцінювати якість кадрового, навчально-методичного, матеріально-технічного, лабораторного забезпечення й оснащення навчальних закладів;
-   оцінювати величину впливу на навчальний процес державних освітніх стандартів, навчальних програм, методичного та технічного обладнання та інших факторів;
-   досліджувати педагогічну практику та успіхи учнів в залежності від соціального статусу та аналізувати політику держав у галузі забезпечення гарантій доступності освіти та поліпшення її якості;
-   виявляти фактори, які чинять вплив на хід і результати освітніх реформ з метою зменшення негативного їх впливу (або, навіть, і нейтралізації);
-   порівнювати результати функціонування закладів освіти, систем освіти з метою визначення найбільш оптимальних шляхів їх розвитку.
Моніторинг як кваліметричний інструмент передбачає:
-    визначення системи критеріїв, показників та індикаторів якості освіти;
- обрання методів оцінювання, які адекватні інструментарію та процедурам вимірювання;
- проведення моніторингових досліджень з метою управління якістю освіти.